Ommetje De Vier Perken

Type: Wandelroute
Afstand: 3.0 km

Wandeling door het eeuwenoude landschap van de Westermeerwijk vanuit Heilig Landstichting.

Afstand

Beschrijving

Startpunt: Carmelweg 2
6564 AE Heilig Land Stichting

Je start de route bij 't Zaaltje, Carmelweg 2, Heilig Landstichting. Download de folder voor extra informatie en beleving onderweg.

• Loop via de Joanneslaan rechtsaf naar de Koning Davidlaan en ga rechtsaf. Loop bij huisnummer 24 rechtdoor het bospad in. Links ziet u een bord over de Limes en rechts een betonnen muur.
  • Vervolg het bospad langs de betonnen muur.
  • Aan uw rechterhand ziet u een ijzeren model van het aquaduct.
  • Ga vlak voor de slagboom rechtsaf een smal bospad in.
  • Bij een viersprong rechtdoor.
  • Neem het eerste zijpad (een pad vol boomwortels) rechtsaf het donkere sparrenbos in.
  • Rechts aanhouden met het hek aan uw rechterhand. Volg het pad langs het hek. U komt op een driesprong.
  • Ga rechtdoor langs het hek een heuvel op en daarna de trappen af. U staat op de bodem van het Louisedal.
  • Ga de trap op en vervolg het pad tot een driesprong, ga daar linksaf. Na een paar honderd meter ziet u aan uw rechterhand een weide.
  • Ga aan het einde linksaf de beukenlaan in. Neem het eerste smalle bospaadje rechtsaf, na 20 meter ziet u een stam met tonderzwammen.
  • Loop weer terug naar de beukenlaan en ga rechtsaf. Aan het einde van het pad linksaf en meteen pad rechts nemen.
  • Bij het uitzichtspunt (u ziet twee bankjes) linksaf het bos in. Na een paar honderd meter neemt u het eerste pad rechts naar de leemkuil.
  • Neem het pad rechtsom de leemkuil. U komt uit op een breed bospad. Steek dit over en neem het kleine bochtige paadje (tegenover de ingang van de Leemkuil) naar beneden.
  • Bij eerste splitsing linksaf, daarna bij tweede splitsing linksaf. Loop door tot het brede pad. Vóór u ziet u een beukenstobbe.
  • Ga rechtsaf richting slagboom en loop via de beukenlaan, langs de muur, weer terug naar de Koning Davidlaan. Op de Koning Davidlaan eerste laan links: Joanneslaan. Na de eerste links, de Carmelweg, bent u weer terug bij ’t Zaaltje.